تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/25 - 09:54
کد خبر: 470237

خبر جدید درباره تعیین قیمت بلیت پروازهای داخلی/ بلیت هواپیما گران می شود؟

خبر جدید درباره تعیین قیمت بلیت پروازهای داخلی/ بلیت هواپیما گران می شود؟

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال تصمیمات احتمالی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا آخر اردیبهشت خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی اختیاری در خصوص سایت‌ها ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن خوشخو در خصوص قیمت بلیت پروازهای داخلی، اظهار کرد: آخرین تغییر قیمت بلیت مربوط به تیرماه سال ۱۴۰۰ بوده است، یکسال و نیم از این موضوع می‌گذرد. تا آخر اردیبهشت ماه امسال تصمیماتی برای حل بخشی از مشکلات شرکت‌های هواپیمایی اتخاذ می شود که بخشی از آن مربوط به قیمت بلیت هواپیماست.

وی ادامه داد: واقعیت این است که سال گذشته حدود ۵۰ درصد حقوق کارگران افزایش یافت و این مسئله را امسال هم داشته‌ایم که حدود ۲۰ درصد افزایش حقوق یافته است. این فارغ از مباحث مربوط به نرخ ارز و مشکلات تامین قطعه هواپیما. اینها واقعیت‌های صنعت هوانوردی کشور است.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد:‌ ایران یک کشور قدرتمند و ثروتمندی است و این را همواره با افتخار اعلام کرده‌ام. اگر فشارهای بین‌المللی نباشد و دسترسی عادلانه‌ای به بازارها داشتیم قطعاً صنعت هوانوردی متحمل آسیب‌ نمی‌شد.

خوشخو در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفت: قانونگذار در ماده ۱۶۱ برنامه پنجم توسعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را بر اساس تجربه کشور در ۴۰ سال  اخیر و همچنین چالش‌های هوانوردی را مصوب کرد تا چالش صنعت حل شود.

وی ادامه داد: اما به چالش‌ها و تصمیمات دیگری برخوردیم که دولت تصمیماتی را برای تنظیم بازار و حقوق عامه مردم اتخاذ کرد. این تصمیمات کلانی بود که سازمان هواپیمایی و صنعت هوانوردی به‌نوعی از آن تبعیت کرد.

خوشخو  بیان کرد: اما باید اشاره کنیم که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از منظر سازمان هواپیمایی کشوری رهاسازی نیست. این موضوعی است که باید به صورت جدی پیگیری کرد و صنعت هوانوردی در راستای ایمنی و خدمات مطلوب آن بخش از جامعه که با هواپیما سفر می‌کنند ارائه کند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که بعضاً در برخی سایت‌ها برای یک مسیر پروازی چند قیمت متفاوت و با اختلاف ۵۰۰ هزار تومانی ارائه می‌شود، دلیل این اتفاق چیست، گفت: در یک هواپیما با تایپ مشخص کلاس‌های نرخی متفاوتی مانند بیزینس، اکونومی و ... داریم، اما معمولاً نباید ۵۰۰ هزار تومان در مسیرهای پروازی داخلی اختلاف قیمت داشته باشیم.

خوشخو با بیان" این بخشی است از اختیار و اراده سازمان هواپیمایی خارج و در فضای مجازی سوداگری می‌شود، اضافه کرد:‌ با همکاری دادستانی، سازمان حمایت و تعزیرات تلاش می‌کنیم طی روزهای آینده ثباتی را به بازار خرید بلیت پروازها برگردانیم.

وی با تایید کاهش پروازها به دلیل نبود قطعه، گفت:باید بپذیریم صنعت هوانوردی جزو سرمایه‌های کشور است خواهش می‌کنم این را به عنوان سرمایه ملی بدانیم. باید قدر زحمات متخصصان این بخش را بدانیم. امسال برخی هواپیماها سال‌ها زمین‌گیر بوده‌اند را با تلاش متخصصان وارد چرخه خدمات‌رسانی شده‌اند.

خوشخو  تاکید کرد: ۱۷۰ هواپیمای فعال در کشور داریم و آمارها نشان نمی‌دهد که ایرلاین‌ها کم‌کاری می‌کنند و ارائه سرویس نمی‌دهند.

وی گفت: از مردم خواهش می‌کنیم بلیت هواپیما را از شرکت‌ها و اپلیکیش‌های مجاز تهیه کنند تا در صورت مشکل احتمالی مبالغ استرداد شود.

منبع: تسنیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top